Schoolvisie

Ik voel, Ik geef, Ik krijg, ik geloof, … Ik ben

Ik = het kind, de leerkracht, de christelijke school, alle externen

Betrokkenheid

Ik ben betrokken want ik krijg kansen tot experimenteren. Ik ontdek in hoeken verrijkt met uitdagend materiaal. De belangsstellingscentra worden gekozen i.f.v. de leefwereld.

Leergierigheid brengt mij op allerlei plaatsen en momenten en onder verschillende werkvormen.

Ontmoeten

Ik voel me veilig op momenten van gezellig samen zijn, door de dag heen. Steun kan ik bij anderen vinden die er de tijd voor willen en kunnen nemen.

Liefdevol wordt er met mij omgegaan.

Rust

Rust, ik straal het uit, want ik voel me goed in mijn vel. Er is structuur waardoor ik kan loslaten. Ik plan mijn dag niet te vol, ik filter, ik werk punt per punt af.

Rust door de structuur die me aangeboden wordt en die me voorgeleefd wordt maar ook de rust die ik mezelf nodig acht.

Genieten

Ik voel me vrolijk, dit zie je aan mijn lachen, mijn gibberen, ik doe al eens gek.
Mijn bewegingen laten zien dat ik plezier kan maken.

Er is ruimte en tijd om te genieten van de dingen, momenten die in en rondom ons gebeuren.

Eigenheid

Ik ben en voel me uniek met mijn eigen talenten, mijn kunnen.

Ik voel me goed, ik word beloond en krijg een dikke duim. Ik krijg al eens een knuffel, een schouderklopje. Ik ben welkom, er is een ruim onthaal en zorg op maat.

Respect

Ik voel, geef en krijg respect binnen de school waar we onze gedachten uitwisselen in een open sfeer om te kunnen komen tot eensgezindheid. Ik toon mijn werk en heb oog voor anderen hun werk. Een pluim geven is nooit te veel.